hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| دانشگاه‌ها مشکلات مالی را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند

خراسان جنوبی| دانشگاه‌ها مشکلات مالی را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید مشکلات مالی خود را برای دانشجویان شفاف‌سازی کنند تا موجب درک بهتر آن‌ها از وضع موجود شود.

مجتبی صدیقی در جلسه دیدار با نمایندگان دانشجویی دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: در کشور محدودیت‌هایی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که دانشجویان خواسته‌های خود را مطرح نکنند.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اگر دانشگاه را یکی از مهم‌ترین نهادهای کشوری می‌دانیم پس باید به آن توجه کنیم.

صدیقی اظهار کرد: شورای صنفی حق‌دارند در خصوص مسائل دانشجویان نظیر تغذیه نظارت داشته باشند و بتوانند اظهارنظر کنند.

او بیان کرد: در برنامه ششم در نظر داریم که به ساخت خوابگاه‌های جدید در دانشگاه‌ها بپردازیم که طبق قانون بودجه در سال‌های 97 و 98 اعتبار آن از محل تسهیلات بانکی تأمین خواهد شد و تمام مبلغ اجاره، صرف بازپرداخت وام شود.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بیش از 20 دانشگاه از این طرح استقبال کرده‌اند که دانشگاه بیرجند نیز یکی از آن‌ها است و در سال آینده کلنگ زنی خوابگاه‌ها را خواهیم داشت.

صدیقی خاطرنشان کرد: 27 زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها مشخص‌شده و تاکنون 10 مورد از آن انجام‌شده و تا دو ماه آینده این تعداد افزایش خواهد داشت و سال آینده نیز این مسئله تکرار می‌شود.

او عنوان کرد: اتاق‌های تندرستی خوابگاه‌ها نیز در سال 98 لکه‌گیری می‌شود و اگر دانشگاهی نداشته باشد، ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت برای پروژه‌های بالای 50 درصد تکمیل‌شده، اعتبار گذاشته و در خصوص سایر پروژه‌های نیمه‌تمام، چشم امید ما به کمک خیرین است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد